מטרות ויעדים

מטרות ויעדים בגוגל אנליטיקס

מטרות ויעדים

מטרות ויעדים

מטרות ויעדים ב Google Analytics

פעמים רבות המטרה השיווקית של הלקוח היא לקבל פניות חדשות לעסק מקידום אורגני או ממומן בגוגל, פייסבוק או מקור תנועה אחר באינטרנט.
הגדרת יעדים נדרשת כדי לקדם לקוח בצורה הטובה ביותר , כלומר לדעת איך הגולשים יוצרים קשר עם הלקוח ומה הגורם שמביא יותר פניות/לידים(Lead) ללקוח.

במילים אחרות, איזה עמוד, מודעה, מילת מפתח וכדומה עובד יותר טוב בקידום. חלק מתפקידו של המקדם הוא לסננן גורם שמביא פחות פניות ולשים דגש על דבר שדרכו אנשים יוצרים קשר (התהליך נקרא אופטימיזציה או יעילות).

לתוכן עניינים ליעדים/גולס(Goals) באתר/דף קיים יש מספר שיטות וטכנולוגיות:

  1. דף "תודה רבה".
  2. הגדרת יעד בלחיצה על מייל.
  3. הגדרת יעד בלחיצה על טלפון.
  4. הגדרת יעד בטופס יצירת קשר כלחיצה(אירוע הקלקה על כפתור).
  5. הגדרת יעד בביקור דף וירטואלי (Tracking virtual pageview).
  6. הגדרת יעדים לחנויות און ליין (E-commerce).
  7. עוד מספר שיטות כמו IFRAME, לחיצות על כתובת במפה וכדומה.

 

1.  דף "תודה רבה".

ברגע שגולש משאיר פרטים בטופס "יצירת קשר" ולוחץ על כפתור "שלח" הוא מועבר לעמוד חדש שבו כתוב "תודה שיצרת קשר איתנו, נחזור אליך בהקדם האפשרי".
לדוגמה כתובת עמוד יכולה להיות:
https://www.upmaster.co.il/תודה-רבה.html
העמודים מוגדירים בגוגל אנלטיקס (Google Analytics) כעמוד יעד וקוד מעקב של גוגל אנליטיקס תדע לדווח למנהל האתר/מקדם על היעד.

2. הגדרת יעד בלחיצה על מייל.

פעמים רבות לקוח מעדיך לשלוח מייל מתוכנת הדואר שלו (לדוגמא בשעות הלילה כאשר שרות הלקוחות של העסק אינו זמין. כאשר הלקוח לוחץ על קישור כתובת המייל נפתח חלוק אוטומטי בתוכנת הדואר שלו והגולש יכול לנסח שאלה, בקשה וכו' אל בית העסק.
הלחיצות ניתנות להגדרה בתוך גוגל אנליטיקס לפי הערות . . .

יש צורך בשינוי קוד האתר לפי ההערות(אנגלית, המאמר למתכנת) . . .

3. הגדרת יעד בלחיצה על טלפון.

גלישה מטלפונים חכמים נחוצה ביותר נכון להיום, הרבה פעמים גולש מחפש בטלפון שלו כדי להזמין מוצר.
בנוסף, קיים קהל לא קטן שמעדיף לחייג דרך סקייפ או תוכנת מחשב אחרת.
הטכניקה כאן זהה להגדרת יעד בלחיצה על מייל( ראו סעיף 2).

4. הגדרת יעד בטופס יצירת קשר כלחיצה(אירוע הקלקה על כפתור).

מדי פעם בונה אתרים מעדיף במקום דף "תודה רבה"(ראו סעיף 1) להגדיר אירוע(Event) בכפתור של טופס יצירת קשר. ברגע שגולש לוחץ על הכפתור האירוע מתרחש ונרשם יעד בתוך גוגל אנליטיקס(כמו בסעיף 3 ו-4).

5. הגדרת יעד בביקור דף וירטואלי (Tracking virtual pageview).

משיקולים שיווקים מומלץ מדי פעם להוסיף בגוגל אנליטיקס ביקור בדפים לא קיימים(דפים וירטואלים). בעזרת כלי זה ניתן להגדיר משפך בגוגל אנלטיקס ולקבל החלטות עסקיות לצורך שיפור האתר עסקי לטובת הגולשים. הערות למתכנת איך נין להגדיר דף וירטואלי (אנגלית). . .

6. הגדרת יעדים לחנויות און ליין (E-commerce).

ניתן להוסיף לסטטיסטיקה מק"טים של מוצרים, מחירים של מוצרים ועוד אינפורמציה שיכולה לעזור לבית עסק להגדיל מכירות דרך חנות און ליין.
הערות איך עושים למתכנת(באנגלית) . . .

7. עוד מספר שיטות כמו IFRAME, לחיצות על כתובת במפה, מעבר עם הסבר, זמן שהייה(Pause) בדף וכדומה.

פחות מומלץ מטעמי קידום, רק לעתים רחוקות לפי הגדרות עסקיות/שיווקיות נעשים הדברים לאתר לקוח.

מילון מושגים:

גולש – לקוח פוטנציאלי לבית עסק שגולש באינטרנט.
לקוח – בית עסק שמזמין קידום. בדרך כלל, כדי להגדיל נפח לקוחות חדשים ולקוחות חוזרים.
מקדם – בית עסק שמבצע מספר פעולות באינטרנט כדי לגרום לגולשים ליצור קשר עם הלקוח כמה שיותר. בין הפעולות אופטימיזציה לאתר קיים, פרסום טקסטים באינטרנט וכדומה.
לפירוט של קידום אורגני …
לפירוט של קידום ממומן …
גוגל אנליטיקס (Google Analytics) – קוד מעקב ששותלים בתוך האתר לצורך צבירת סטטיסטיקה. איך שותלים את הקוד . . .
פניה/ליד(Lead) – יצירת קשר של גולש לבית עסק.
אירוע(Event) – אירוע בקוד של האתר, בג'בה סקריפט. בדרך כלל מוגדר בלחיצה האירוע מתרחש ונרשם כיעד.
מק"ט – מספר קטלוגי, הרבה פעמים מספר סידורי של מוצר וכדומה.

ב UpMaster לקוח שמזמין בניית אתר, מקבל באותה חבילה הגדרת יעדים(לפי בקשה של הלקוח) הרבה פעמים קשה להסביר לבית עסק למה כדאי לבית עסק להגדיר יעדים ואיך לחשב מחיר פניה.

בכל זאת, אנחנו ב UpMaster נשמח לעזור או/ו להדריך כיצד מגדירים את הדברים לפי המטרות העסקיות של בית עסק.