בחירת שם דומיין

בחירת שם דומיין

בחירת שם לדומיין

בחירת שם דומיין

מדריך בחירת שם דומיין

תחילת הפעילות בבניית אתר על מנת לחדור לשוק ולבנות אתר אינטרנט יש לקנות דומיין הנקרא בעברית שם מתחם. שם הדומיין הינו הכתובת או תעודת הזהות העסקית באינטרנט.

בחירת שם הדומיין הינה בעלת משמעות לשם העסק או לתחום העסק. ולכן בחירת שם דומיין חשוב לבצע לאחר מחשבה.

מהו דומיין?

דומיין או שם מתחם הוא צירוף של אותיות ו/ או מספרים שמטרתם ליצור כתובת זהות לאתר. לכל דומיין יש סיום המזהה לרישום ארצי (CO.IL), עסקי ((COM, פעילות ממשלתית (GOV), אינטרנט או ארגון (ORG). שם דומיין הוא ייחודי ואין שני לו למשל אדם שרכש דומיין בשם מסויים עם סיומת CO.IL, דומיין זה שייך לו ולא ניתן להציעו למכירה שוב או לעשות שימוש עם שם זה אלא רק בסיומות אחרות כגון INFO, COM, NET וכדומה.

בחירת שם דומיין לאתר

בחירת דומיין תשרת את בעל העסק הן בהצגת הדומיין והן בכתיבת הדומיין לכן חשוב לשים לב למספר דגשים. חשוב שהשם ישדר לקהל היעד את המסר אותו אתם רוצים להעביר ושהשם ימשוך את הקהל המתאים וירחיק אחרים על מנת למנוע בזבוז משאבים.

שם התואם את שם העסק

שם התואם את שם העסק מאפשר לכם ליצור מיתוג לעסק, יחד עם זאת שם ארוך ומורכב או שקשה להגייה מקשה על הגולשים. כל אות נוספת מקשה על הגולשים. יש הבוחרים לרשום את השם בעברית. קחו בחשבון שאין הגייה שמקשה למשל אות צ שניתן לרשום TZ, Z יכול לבלבל את הגולש ולהביא לטעות בכתיבת הדומיין.

דומיין גינרי משמעותו ששם הדומיין הוא התחום בו האתר שלכם עוסק, ואינו שם מסחרי או מותג למשל HOSTING.CO.IL לאתר שעוסק בתחום אחסון אתרים. סביר להניח ששמות אלו כבר תפוסים ואם הם מוצעים למכירה מחירם גבוה מאוד. לכן ההמלצה שלנו לחפש שם קליט שקל לזכור בעל פה וקל לרשום אותו. דרך נוספת היא לרשום את השם בעברית באותיות באנגלית למשל BITUACH גם שמות אלו עושים רושם חיובי על גוגל.

קחו בחשבון שישנם מקרים שהשם של העסק פנוי אך משמעותו לעיתים היא במילה תחרותית אחרת שתקשה עליכם להביא את שם העסק למיקום ראשון בתוצאות החיפוש.

גוגל ומנועי החיפוש

מבחינת גוגל חשוב שהדומיין יהיה מילה בעלת משמעות רלוונטית לאתר שלכם. למשל אתר העוסק באימון אישי או עסקי חשוב לבחור מילה coaching.co.il גוגל ידע לתרגם את המילה לתחום העיסוק של האתר. ההמלצה היא לבחור סיומת CO.IL באתרים בישראל. רוב התנועה לאתרים בארץ מגיעה ממנוע החיפוש גוגל ובכך האתר זוכה לנקודות זכות לאתר בישראל ומכאן שהמיקום טוב יותר בתוצאות החיפוש.

לפני שאתם קונים את השם חשוב לרשום את המילה בגוגל ולראות מהי התחרות הקיימת ואילו אתרים עולים, האם הם בתחום שלכם או לא. שם שאינו תחרותי יקל עליכם לקדם את האתר בשם שלכם.

קחו בחשבון שהדומיין אמור ללוות אתכם שנים רבות ולא פשוט להחליף שם דומיין לאתר. ולכן חשוב לעשות בחירה שקולה ומעמיקה.

שינוי גודל גופנים