קידום אורגני ופייסבוקקידום אורגני ורשתות חברתיות

אין ספק שהאינטרנט נרשם כמהפכה של הידע, לא עוד ספרים או מידע שידוע רק למומחים. האינטרנט הביא את המידע לכל אחד ואחד מאיתנו. מידע על תרופות, טיולים, נושא שאתה רוצה לקרוא עליו. ומעבר לכך הזמנת שירות או מוצר. גוגל בכל אוקיינוס המידע הזו, מנסה לעשות סדר עבורנו הגולשים ולהביא לנו את המידע הרלוונטי ביותר לחיפוש שלנו.

גוגל ממפה את התכנים באמצעות קריטריונים שונים של תוכן, קישורים ועוד על מנת להביא לגולש את התוצאות הנכונות והאיכותיות עבורו. לשם כך מקצוע קידום אתרים הפך למקצוע חשוב. מקדם אתרים פועל בהתאם לקריטריונים והפרמטרים שגוגל קבע ולמעשה מקדמם אתרים שומר על האתר רלוונטי לגולש.

קידום אתרים הפך משמעותי לא רק בזירת האתר אלא גם ברשתות החברתיות.

עם התפתחות האינטרנט הבינו בוני אתרים רבים את הפוטנציאל הטמון בו, התוצאה היא מיליונים של אתרים בתחומים השונים, אתרי לימוד לצד אתרים פחות איכותיים, אתרים שנותנים ידע לצד אתרים שמנסים למכור לנו. השפע העצום של האתרים, הביא לתחרות ביניהם על הגולשים שהם בעצם הלקוחות. עם התפתחות הרשת, החלו להופיע מקצועות חדשים והתמחויות חדשות: בניית אתרים, שיווק באינטרנט, קידום באינטרנט, ונולד עולם מושגים חדש כגון: רשת חברתית, לידים, באנרים, טוקבטים, בלוגים ועוד.

רשת האינטרנט הפכה נוחה לכל אחד מאחר שכל עסק קטן יכול להתחרות באופן שווה על הגולש. אין צורך בתקציבי ענק על מנת לבנות אתר ולקדם אותו.

נוכחות ברשתות חברתיות

מעבר למהפכת המידע שהתרחשה בעשורים האחרונים אנו עדים לכך שכל אחד ואחת מאיתנו הופכים לשותפים פעילים ברשת. לכל אחד יש את היכולת לכתוב ולהגיב, לנהל בלוג, להירשם לרשתות החברתיות ואף לתקשר עם חברים באמצעות הרשתות החברתיות.

לאחר הפריצה הגדולה של גוגל הגיעה מהפכה קטנה חדשה בשם הפייסבוק. התחושה היא שכולם בפייסבוק. ומכאן החלה פייסבוק להיות הרשת הפעילה ביותר והמתחרה של גוגל. קידום אתרים הפך מגוגל לעוד זירה לא פחות חשובה פייסבוק. רשתות חברתיות כגון לינקדאין, יוטיוב, פייסבוק וכדומה הפכו לזירות חשובות. הדיאלוג ברשתות אלו חשוב לכל עסק שיכול ליצור בסיס שיווקי חשוב ומשמעותי עם לקוחות פוטנציאליים.

גוגל כמענה הקים רשת חברתית חדשה הנקראת גוגל+. כיום מקדם אתרים חייב לשלוט בזירות השונות, פרסום ממומן בגוגל ופרסום ממומן ביוטיוב ובפייסבוק. להכיר את הרשת החדשה של גוגל+ ולעבוד בזירות השונות במקביל. חשוב שכל מקדם אתרים יוכל להציג ללקוחות שלו את האפשרויות הגלומות בפעילות ברשתות החברתיות.

האם גוגל, בינג ויאהו מחשיבות את הרשתות החברתיות? במאמר הבא...