קיימים שלושה סוגים של פרסום מסורתי:

  • בעיתונות
  • ברדיו
  • בטלוויזיה

לכל סוג פרסום יתרונותיו וחסרונותיו שלו. פרסום במדיה מתאים יותר לחברות וארגונים גדולים בעלי תקציב בלתי מוגבל כמעט. מטרה של פרסום מסוג זה היא להציג את החברה באור חיובי ולהדגיש את חשיבותה.

פרסום בעיתונות

קהל היעד של פרסום מסוג זה הוא קהל יעד חושב, כי אם הוא קורא משמע הוא חושב. בנוסף, זוהי אוכלוסיה בעלת אמצעים והיא יכולה להרשות לעצמה להוציא אותם על עיתונים או מגזינים. תסכימו, שזהו מידע ששווה זהב לחברות או ארגונים מסחריים מכיוון שאת העיתון אי אפשר לכבות כמו רדיו או כמו טלוויזיה וקורא יכול לשמור מגזין מסוים או כתבה שמצאו חן בעיניו.

פרסום ברדיו

לפרסום ברדיו, בשונה משאר הסוגים, יש קהל יעד משלו. ישנן תחנות רדיו שמשמיעות מוזיקה מסוגה כלשהי בלבד. בדוגמה להן, ניתן להתאים פרסומות לשכבה מסוימת באוכלוסיה.

משום שרדיו נגיש לכל, יכולות להיות קבוצות יעד רבות ושונות. לא משנה היכן אנחנו נמצאים: בעבודה או בחופשה, בחוף הים או במכונית, אנחנו יכולים לשמוע פרסומת שרלוונטית אלינו. הערך העיקרי של פרסום ברדיו הוא העלות הנמוכה שלו.

פרסום בטלוויזיה

זהו אחד הסוגים החזקים והיפים של הפרסום המודרני. פרסום בטלוויזיה מציג לא רק תמונה יפה וצבעונית אלא גם מחייה אותה. פרסום בטלוויזיה מאפשר גם להשפיע על קהל היעד ישירות. אף על פי שטלוויזיה נגישה לכולם, הצופה הממוצע יכול "להיאבק" בפרסומות באמצעות השלט. רק ארגונים גדולים, בדרך כלל, יכולים להרשות לעצמם לפרסם בטלוויזיה.

 

לכל המאמרים