שדרוג האתר

האתרים המצליחים ביותר עוברים שדרוג/עיצוב לפחות פעם בשנה. מדוע שדרוג משתלם הכלכלית? למה לא לבנות את האתר מחדש? למי זה מתאים?

אתרים לא מעודכנים

בשל טכנולוגיה המתפתחת במהירות, לאחר מספר חודשים של עבודת האתר, מסתבר שניתן להוסיף אלמנטים חדשים, מעניינים ויפים... דוגמאות:

  • האתר נבנה בעזרת טכנולוגיה מיושנת שכבר לא תואמת את מטרות הארגון
  • בעיות טכניות שטרם נפתרו
  • מבנה האתר לא תואם את היעדים העסקיים של הארגון

לעיתים ניתן לשדרג אתר במקום לבנות אותו מחדש, ובכך להגיע להצלחה מרבית ואף לחסוך מאמצים רבים.

סיבות נפוצות לשדרוג:

  • עיצוב מיושן
  • טכנולוגיות חדשות
  • בעיות טכניות לא פתורות
  • מעבר לאתר דינמי
  • מיתוג חדש
  • שינויים ארגוניים מקיפים

 

תהליך השדרוג:

תכנון הוא השלב החשוב ביותר בתהליך השדרוג. על סמך התשתית הקיימת:

  • המומחה בשיתוף הלקוח יתכנן את האתר המושלם.
  • יש לנתח את כל יתרונותיו וחסרונותיו של האתר הקיים.
  • צריך לעשות רשימה של יישומים חדשים ושל השינויים המוצעים.
  • צריך לעשות רשימה של המגבלות הטכניות.

אחרי שהלקוח בוחר מבנה חדש לאתר ומאשר אותו, עוברים לשלב של העיצוב הגרפי. בשלב זה הלקוח בוחר את העיצוב המתאים. אחרי שהעיצוב אושר, מתחילים לפתח את האתר. שלב זה מלווה בדו-שיח בין הלקוח לחברה המפתחת. הדו-שיח נמשך עד להשלמת העבודה.

למה לא כדאי לבנות מחדש?

  • בדרך כלל, שדרוג זול יותר
  • תשתית האתר לא עוברת שינויים רבים
  • שדרוג לא נמשך זמן רב מדי
  • שדרוג הוא פתרון פשוט לאתר המבוסס על קשר הדדי עם לקוח.

 

עצות חשובות לשדרוג:

  • להציב יעדים מציאותיים
  • להתחשב בזמן, בכסף ובעבודה שהושקעו בפרויקט
  • לפתור בעיות עיקריות ולא לבזבז משאבים לבעיות משניות
  • להכיר היטב את הטכנולוגיות הדרושות
  • לבנות אתר ידידותי למנועי חיפוש
  • לשמור על קשר פתוח עם לקוחות: משוב, סטטיסטיקה ושימור לקוחות.
  • להתייעץ עם מומחים לפני שלב התכנון
  • לבדוק את הדירוג במנועי חיפוש של המתחרים

 

 

לכל המאמרים