מעקב סטטיסטי

כל אתר צריך לבצע בדיקות של סטטיסטיקת לתנועת המשתמשים.

בעזרת תוכנות סטטיסטיקה מתקדמות ניתן לבדוק יתרונות וחסרונות של כל אתר:


  • מספר משתמשים
  • דפים נצפים
  • מיקום גיאוגרפי מדויק של משתמשים
  • תכונות משותפות של משתמשים
  • דפים פופולאריים
  • נקודות יציאה
  • מספר משתמשים המגיעים דרך מנועי חיפוש
  • מילות מפתח

 

כל הפרמטרים הללו מעידים על יעילותו של האתר וגם מראים מה ניתן לעשות כדי לשפרה. אתר אינטרנט יעיל חייב לנתח מילות מפתח. כדי שלאתר יהיה דירוג גבוה במנועי חיפוש , חשוב לבחור מילות מפתח טובות שיביאו אותו לשם. בעזרת ניתוח השוואה סטטיסטי בין מנועי חיפוש ובין כלים שונים ניתן להגיע למסקנות שימושיות שישפרו את יעילותו של האתר.

פרמטרים חשובים למדידה:

  • הדפים הפופולאריים ששווה להשקיע בהם זמן ומאמץ
  • נקודות עזיבה "פופולאריות": חשוב להבין מדוע ולשנות את המצב
  • מסלול בתוך האתר – מעבר מדף לדף
  • מנוע החיפוש שמביא את רוב המשתמשים
  • קישורים מאתרים אחרים
  • מילות מפתח שמביאות משתמשים
  • מיקום גיאוגרפי מדויק של משתמשים
  • זמן שהייה בדף מסוים
  • מדד של סירוב המשתמשים
  • יחס ההמרה: משתמשים שהופכים ללקוחות או למשתמשים פעילים

 

לכל המאמרים