כיצד עובד מנוע חיפוש?

מנוע חיפוש מודרני מורכב משלושה חלקים: ספיידר – רכיב שמאתר את הקבצים הנמצאים באינטרנט, מחלץ את תוכנם ומכניס למאגר נתונים. מנוע אינדקס – רכיב שמפרק את תכני המסמכים ויוצר מהם אינדקס לפי מילים מנוע אחזור – רכיב שמקבל שאילתא מהמשתמש ומאחזר קטעי מידע.

קידום אתרים במנועי חיפוש

רוב המשתמשים נכנסים לאתרים דרך מנועי חיפוש. על מנת להבטיח מספר גדול של מבקרים, חשוב שלאתר יהיה דירוג גבוה במנועי חיפוש.

עיצוב גרפי יוצא מן הכלל ותוכן רלוונטי ירשימו מבקרים וקרוב לוודאי יעלו את דירוגו של אתרכם. אולם איכות העיצוב לא משפיעה ישירות על דירוגו של האתר במנועי חיפוש.

דירוגו של אתרכם בשאילתא מסוימת תלוי במספר גורמים כגון: "ידידותיות" האתר למנועי חיפוש, מתחרים בשאילתא, קישורים איכותיים וכד'.

קידום אתרים במנועי חיפוש הוא אחת השיטות הפרודוקטיביות של שיווק באינטרנט שבנוסף מבטא את היחס בין עלות הפרסום ליעילותו.

פרסום המבוסס על מילות מפתח

מילות המפתח הן מילים או ביטויים שמשתמש מקליד במנועי חיפוש. יש לדעת מראש אילו מילים יקליד המשתמש. ישנם אתרים רבים, שחלקם הם מנועי חיפוש ידועים, שמוכרים מילות מפתח. יש הסבורים שאם רוכשים מילות מפתח נכונות, שאר הדברים מסתדרים מעצמם. אולם אין זה המקרה.

בחירת מילים וביטויים למסעות פרסום:

  • ניתוח של מילים ושל ביטויים בפרסומות הקיימות
  • כתיבת טקסטים לפרסומות
  • הוספת מילים ומחיקתן בשיטת ניסוי וטעייה
  • ניתוח סטטיסטי של מסעות פרסום

ליצור פרסומת המבוססת על מילות מפתח דורש זמן, מקצוענות וסבלנות.

 

לכל המאמרים