כדי לבנות אתר טוב צריך:

  • להגדיר את מטרתו
  • להגדיר את קהל היעד
  • לחשוב על מספר המשתמשים הפוטנציאליים
  • להגדיר את המסר להעברה לקהל היעד
  • לבנות מערכת יישומים
  • לשרטט ארכיטקטורה מתאימה
  • לדעת את סדר העדיפויות של הגולשים בנוגע לנוחות השימוש
  • למצוא איזון בין רצונותיהם של המשתמשים ליעדיו של הארגון
  • לעצב את המידע נכון (צורת הגשה וגרפיקה)

 

להגדיר את מטרותיו של האתר:

  • מדוע ארגון רוצה לבנות אתר אינטרנט?
  • באילו קווים מנחים משתמש הארגון לצורך בניית האתר?
  • אילו בעיות יכול לפתור האתר?
  • איזה תועלת יכול האתר להביא לארגון?

חובה להתייעץ עם מומחים בתחום האינטרנט או בתחום השיווק באינטרנט. מומלץ להגדיר מספר מטרות ברורות ומציאותיות.

קהל היעד:

  • עבור מי נבנה האתר?
  • מיהו המשתמש שלך?
  • מי ייכנס לאתר שלך?
  • כיצד יתנהגו המשתמשים באתר שלך?
  • האם לקהל היעד שלך יש צדדים חזקים? מהן?
  • האם לקהל היעד שלך יש חולשות? מהן?
  • איך אפשר לפנות לקהל היעד?
  • האם אתה מכיר היטב את קהל היעד שלך?

מומלץ להגדיר פרופיל של משתמש ממוצע: גילו, מינו, מקצועו, השכלתו, וכד'. אנחנו אף מעודדים לקבל המלצות מקצועיות בתחום הפרסום והשיווק באינטרנט. בעתיד ההמלצות הללו יכולות לחסוך לכם תיקון טעויות. הגדרת המדגם של קהל היעד היא אחד המרכיבים של אתר מצליח.

אילו מסרים צריך להעביר לקהל היעד?

אחרי שקהל היעד שלנו (קהל המשתמשים שלנו) ידוע, חייבים לבחור עבורם מונחים בסיסיים (תקציר המתאר את האתר) שצריכים להיכנס למשפט אחד או שניים. תפקידם של המונחים האלה הוא לשכנע את קהל היעד לבצע את הפעולות הנדרשות.

סדר העדיפויות של המשתמשים:

כדאי לחשוב היטב על סדר עדיפויות של כל משתמש:

  • הדבר החשוב ביותר למשתמש
  • השירות הפופולארי ביותר
  • בקשותיהם של רוב המשתמשים
  • הפעולה הראשונה של המשתמש באתר

סדר עדיפויות של משתמשים משפיע על ארכיטקטורת האתר ועל תכנונו.

שימושיות

אתר אינטרנט לא-שימושי אינו יכול להצליח. ייעוץ מקצועי יכול להגדיר איך אתר שימושי אמור להיראות. נוחות האתר מבוססת על נתונים סטטיסטיים של התנהגות המשתמשים באתרים שונים. חשוב כל הזמן לבדוק שהאתר עובד לפי הכללים האלה, משמע שהאתר שימושי.

איזון בין רצונות המשתמשים למטרות הארגון

לכל ארגון יש יעדים ומטרות מסוימים בעוד שלכל משתמש ממוצע יש רצונות ושאיפות משלו. לא כדאי לענות לכל בקשותיהם של המשתמשים במיוחד אם עלול להיגרם נזק לארגון. חשוב למצוא איזון בין דרישות המשתמש לשאיפות הארגון להצליח בשיווק או במתן שירותים. אחד המרכיבים החשובים של האיזון הזה הוא עמידה בתקציב. פרסום לא יעיל זה בזבוז כסף!

הגשת מידע:

אין זה מספיק לכתוב טקסטים ולקשר אותם ליישומים מקוונים בצורה נכונה. צריך לבדוק כיצד מספר מצומצם של משתמשים מגיב לעיצוב האתר ולתוכנו.

  • אם משתמשים לא מגיבים במקומות הנכונים או שהם לא מוצאים את מה שמחפשים, צריך לבדוק את הצורה שבה הוגש המידע ובמידת הצורך לשנותה.
  • אם משתמשים מתקשים לרכוש מוצרים או לקבל שירותים, צריך לנתח את הסיבות לליקויים אלה ולתקנם.

 

לכל המאמרים